neděle 7. října 2012

Dýňová polévka


Dýně se vrací ke své době slávy a zažívá tak obrovký boom i na poli kuchyňském. Věřím, že většina má spojenou dýni s jediným receptem, který já si pamatuji a tím byl dýňový kompot.... No , naštěstí se dýně dají upravovat na mnoho způsobů a já začnu polévkou. Nejprve zmíním, že dýní existuje mnoho druhů, jako například dýně máslová, špagetová, muškátová, či známější hokaido... Na polévku se hodí prakticky všechny. Já použil hokaido a  turbanovou.Dávám recept, který jsem získal ve Valticích, který je inspirován našimi předky. Je to velmi prostý recept, bez zbytečných vylepšovadel.Takže poďme vařit.

Suroviny:
1 střední dýně, či dvě menší.
2 střední cibule
Bobkový list
Nové koření
Snítek tymiánu
5 lžic olivového oleje
Pepř,sůl
3 dcl kvalitního bílého vína
1 lžíce třtinového cukru
Dýňový olej, petrželka
Zeleninový vývar

Postup:



Nakrájenou cibuli zpěníme na olivovém oleji do sklovata. Přidáme koření a lehce zarestujeme. Pak vyčištěnou,oloupanou, či vydlabanou (pokud slavíte Helloween, děti mohou vydlabat dýni lžící)  dýni. Zarestujeme, přidáme lžíci třtinového cukru a podlijeme vínem. Dusíme asi 20 minut, v případě potřeby podlijeme vývarem. Po dvaceti minutách odstavíme, vyjmeme koření a polévku rozmixujeme. Doředíme vývarem, já dělám polévku hodně hustou, osolíme a opepříme. Podáváme s trochou dýňového oleje, můžeme přidat i dýňová semínka a zdobíme petrželkou.













2 komentáře: